• FRI FRAKT ÖVER 499 KR
  • SNABBA LEVERANSER
  • PERSONLIG SERVICE
Varukorg
Favvisar
Varukorg
Vanliga frågor
Vanliga frågor
Köpvillkor
Köpvillkor
Frakt & Leverans
Frakt & Leverans

Ångerrätt & returer

Ångerrätt & Returer

Köpvillkor

Allmänt

Dessa villkor tillämpas på alla köp och beställningar som sker via Mickiofsweden.com. 
Du behöver vara över 18 år för att handla hos oss. Genom att genomföra ett köp eller göra en beställning anses du bekräfta att du är 18 år eller äldre och inte står under förmyndarskap eller annan begränsning av din rättshandlingsförmåga.

Vi förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan föregående meddelande. De villkor som finns angivna på Mickiofsweden.com vid tidpunkten för ditt köp eller din beställning är de som gäller för det aktuella köpet eller beställningen. 

 

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på priser, specifikation m.m.

 

Betalning

Du betalar tryggt och säkert med Klarna. Där kan du välja om du vill betala mot faktura med 14 dagars förfallotid, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning. Om du väljer att betala med faktura, skickas denna till dig från Klarna. Du får alltid en följesedel tillsammans med din beställning. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du i Klarnas användarvillkor.

Du godkänner genom ditt köp att vi överlåter hanteringen av betalningen till tredje part, som till exempel betalleverantören Klarna. 

 

Frakt & Leverans

Normalt hanterar vi din order nästa vardag och paketet levereras till ditt utlämningsställe vanligen inom 3-6 dagar eller hem till dörren inom 2-4 dagar. Du väljer ditt fraktsätt i kassan.

PostNord:
Utlämningsställe: 69 kr, fri frakt vid order över 499 kr
Hemleverans: 129 kr, fri frakt vid order över 999 kr

Schenker:
Utlämningsställe: 59 kr, fri frakt vid order över 499 kr

I din leveransbekräftelse läser du mer om leveransen och hur du spårar ditt paket.
Om någon av produkterna i din order inte finns i lager, kan leveranstiden bli längre. Om din leverans blir försenad, har du rätt att häva köpet utan kostnad. Kontakta oss i så fall på hello@micki.se.

Ifall du inte hämtar ut paketet skickas det tillbaka till oss. Du får då betala 199 kr för returfrakten och hanteringen av denna. Du läser mer om villkoren för uthämtning hos fraktbolaget du väljer.

 

Transportskador

Det finns alltid risk att en vara kan skadas vid transport. Det är därför viktigt att du kontrollerar varorna direkt när du mottagit dem. Säkerställ att synliga yttre transportskador antecknas på din fraktsedel av den som levererar din beställning. Om du upptäcker transportskada först efter att du öppnat försändelsen, vänligen kontakta oss snarast. 

Kontakta oss via hello@micki.se avseende alla transportskador och bifoga bilder som tydligt visar skadan. Anmälan avseende transportskada måste inkomma till oss snarast. 

 

Ångerrätt & Returer

Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du tog emot produkten. Du behöver inte berätta varför du ångrat dig. Fyll i formuläret nedan om du ångrar ditt köp och vill returnera produkten/produkterna till oss. Vi återkommer så snart vi kan med information om hur du returnerar din produkt till oss.

(Formulär för returer här)


När vi har tagit emot din retur får du tillbaka kostnaden för de returnerade produkterna via Klarna. Kostnaden för returfrakt är 59 kr och detta dras av automatiskt från ditt återbetalningsbelopp. Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du i Klarnas app, på klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10. 

 

Reklamation

Du har rätt att reklamera fel i produkten du köpt av oss. Reklamera felet så snart du kan efter att du upptäckt det, upp till 3 år från det att du tog emot produkten. Reklamation kan göras via e-post till  hello@micki.se eller per post till: 

Micki Leksaker AB 
Industrivägen 7 
355 73 Gemla 
Sverige 

Ange gärna kundnummer eller fakturanummer för snabbast service. 
Returnera produkten till oss på postadressen ovan. När vi tar emot din reklamation, kommer vi att undersöka produkten enligt din beskrivning. Om vi godkänner reklamationen kommer vi i första hand att reparera produkten eller leverera en ny. I andra hand kan du få tillbaka hela eller en del av kostnaden för produkten. Vi står då också för eventuella kostnader du har haft för frakt eller annat som rör reklamationen, om du kan visa upp ett kvitto på dina kostnader. Tänk på att vi bara ersätter rimliga kostnader som du har haft på grund av reklamationen.  
Det är viktigt att du beskriver felet på produkten noga när du reklamerar den. Om vi efter undersökningen inte kan hitta några fel på produkten eller anser att produkten använts på ett felaktigt sätt som lett till att den gått sönder, kan vi inte godkänna reklamationen. Då kommer du att bli skyldig att betala för frakten och kostnaden för att undersöka produkten.

 

Återbetalningar

Återbetalningar sker normalt på samma sätt vid köpet. I vissa fall kan vi komma att behöva be dig om kontouppgifter eller liknande uppgifter för att kunna genomföra återbetalning.  

 

Färger & Bilder

Vi strävar alltid efter att bilder, texturer och andra detaljer på produkter skall motsvara det verkliga utseendet på produkten. Återgivning av färger och andra detaljer påverkas dock av olika datorer, surfplattor och telefoner och deras bildskärmar. Vi kan därför inte garantera att det bildmaterial och annan produktinformation som finns på vår hemsida är en exakt återgivning av det verkliga utseende på produkten. 

 

Felaktiga uppgifter

Vi strävar alltid efter att bilder, texturer och andra detaljer på produkter skall motsvara det verkliga utseendet på produkten. Återgivning av färger och andra detaljer påverkas dock av olika datorer, surfplattor och telefoner och deras bildskärmar. Vi kan därför inte garantera att det bildmaterial och annan produktinformation som finns på vår hemsida är en exakt återgivning av det verkliga utseende på produkten. 

 

Force majeure 

Vi förbehåller sig rätten att åberopa force majeure i sådana situationer där force majeure kan tillämpas.

 

Personuppgifter 

Vi behandlar personuppgifter enligt gällande lagar, särskilt Dataskyddsförordningen (GDPR). För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår personuppgiftspolicy

 

Immateriella rättigheter 

All information och alla bilder som finns på Mickiofsweden.se tillhör oss eller våra samarbetspartners. Detta omfattar men är inte begränsat till varumärken, produktnamn, bilder, grafiska återgivningar och texter. Om du vill använda innehåll från Mickiofsweden.com i annat syfte än för privat användning, kontakta oss för godkännande. 

 

Tvist

Om du har klagomål på våra produkter eller tjänster ber vi dig i första hand att kontakta vår kundservice. Om vi inte kommer överens, har du möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi följer ARN:s rekommendationer. Du kan också vända dig till EU-kommissionens onlineplattform för alternativ tvistelösning. 

 

Företagsinformation

Micki Leksaker AB   
Org.nr:  556063-9022 
 
Postadress:  
Micki Leksaker AB 
Industrivägen 7 
355 73 Gemla 
Sverige 
 
E-post:  
hello@micki.se